RSS

#sxdweek2: Design Patterns voor Online Identiteit

16 Sep

Voor deze tweede ontwerpopdracht heb ik mijn zusje Kelly als proefpersoon gekozen, dit omdat zij erg actief is op social media en daar dan ook van alles plaatst over zichzelf en haar leven.

Wie is Kelly?
Ik zocht haar naam: Kelly Verhoef op Google en het was redelijk lastig haar daar te vinden, er zijn er namelijk nog best veel mensen met de naam Kelly Verhoef. Alleen via de site wieowie.nl vond ik haar Hyves. Je kan haar wel vinden als je gewoon op de social media sites zelf zoekt. Ze heeft namelijk Hyves, Twitter en Facebook. Ik heb haar als vriend op deze social media dus het is wel wat makkelijker te vinden, maar je kan haar ook vinden als je haar niet als vriend hebt.

Op Facebook en Hyves is ze de laatste dagen wat minder actief, maar op Twitter plaatst ze erg veel, zo kan je meestal precies weten wat ze doet en waar ze mee zit. Vaak plaatst ze ook erg persoonlijke dingen.

Er is op de social media te vinden dat ze geboren is op 17 augustus 1997 te Ugchelen. Ze woont nu nog in Ugchelen bij haar ouders en is single. Ze zit op de school Cortenbosch. Ook wordt er kenbaar gemaakt dat ik haar zus ben. Haar helden zijn papa, mama en haar zus.

Op haar Hyves staat dat ze wel donor zou willen worden. Ze is voor de voetbalclub Ajax en houdt van Louis Vuitton. Je kan zelfs haar e-mailadres, mobiele nummer en ping vinden. Ook houdt ze ervan om gek te doen, dit is te zien aan haar Twitter en haar foto’s.

Mijn ontwerp
Aan de hand van deze gevonden informatie heb ik een ontwerp gemaakt met alle informatie over Kelly. Ik heb ervoor gekozen om een Louis Vuitton achtergrond in mijn ontwerp te gebruiken, omdat Kelly daar erg van houdt. Zelf houd ik er niet zo van, maar het duidt mijn zusje haar stijl aan. Ik heb ervoor gekozen om aan de linkerkant vooral algemene informatie over haar te vermelden. Rechts heb ik een nieuw pattern bedacht. Ik heb een aantal uitspraken en foto’s geplaatst van Kelly die ze heeft geplaatst op social media, zo krijg je een soort moodboard over haar. Het is de bedoeling dat deze site automatisch een paar uitspraken en foto’s selecteert en zo een soort moodboard creëert.

Evaluatie
Ik heb Kelly een aantal vragen gesteld aan de hand van mijn ontwerp, om er zo achter te komen of ik haar goed neergezet heb en of ze nog verbeterpunten heeft.

Wat vind je van dit beeld?
Ik vind het heel mooi gemaakt, de achtergrond past ook precies bij mij. Ik vind dat ze het goed heeft gedaan.

Herken je jezelf in de website?
Ja, het zijn natuurlijk mijn eigen tweets en foto’s. Maar ik vind ook dat ze goed heeft gekeken naar wat ik mooi en leuk vind. Ook vind ik het erg leuk dat ze een site over mij gemaakt heeft.

Herken je jezelf ergens niet in of heb je nog verbeterpunten?
Nee, ik vind dat ze het goed heeft gedaan en ik zie geen dingen wat ik niet mooi of niet goed vind. Het lijkt mij erg handig om alles op een pagina te hebben en ze heeft het leuk gedaan.

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 16 september 2012 in DMEC

 

Geef een reactie

 
